Lásd a kapcsolódó termékek alapján Navigációs oldal Részletek További információk Rendező Ferzan Özpetek Szereplők Nicole Grimaudo | Alessandro Preziosi | Elena Sofia Ricci Számára Dráma Műszaki adatok Lemez formátuma DVD Megjelenés év/dátum 2010 Gyártó: Cirko Film törekszik a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak. A weboldalon található kedvezmények, a készlet erejéig érvényesek. Értékelések Legyen Ön az első, aki értékelést ír! Kattints a csillagokra és értékeld a terméket Legutóbb hozzáadva a kedvencekhez Ügyfelek kérdései és válaszai Van kérdése? Tegyen fel egy kérdést és a felhasználók megválaszolják. Navigációs előzményeim
Amíg ez nem történik meg, a nagymama segítőként végig ott figyel a szoba valamelyik sarkában, jóérzést sugároz, bíztat és reménykedik – mások helyett is érzékel. Végül, amikor Tommaso is elmondja a maga szíve ügyét, a nagymama belemerül a sütemények boldog világába, ami elhozza számára a halált. A kósza akna felrobban, a film pedig véget ér. Az utolsó képek már Tommaso újabb regényének nézőpontjából fogalmazódnak meg: összemosódik múlt és jelen, s egy fellinis fináléban búcsúznak el a szereplők. A rendezővel készült interjú itt olvasható. Szerelem, pasta, tenger (Mine vaganti) színes, olasz vígjáték, 110 perc, 2010 rendező: Ferzan Ozpetek forgatókönyvíró: Ferzan Ozpetek, Ivan Cotroneo zeneszerző: Pasquale Catalano operatőr: Maurizio Calvesi producer: Domenico Procacci vágó: Patrizio Marone szereplők: Riccardo Scamarcio (Tommaso) Alessandro Preziosi (Antonio) Nicole Grimaudo (Alba) Lunetta Savino (Stefania) Ennio Fantastichini (Vincenzo)
A csúcsjelenet kétségtelenül az, amikor Tommaso meleg barátai megjelennek a vidéki olasz család birtokán, s a felsorakozó, kigyúrt felsőtestű fiúk és a legyezőik mögé bújó hölgyemények közé beszorul Tommaso, aki hirtelen mintha két világ szakadéka között próbálna megállni a nagy semmin. Olaszos szájíz, klipszerű betétek, felnagyított meleg-poénok, remek színészi játék és meleg szívű, jóságos, kissé talán túlontúl direkt mondanivaló – ezek adják a film alapját. /A következő bekezdés a film egészének elemzése, emiatt kikerülhetetlenül: SPOILER! / A Szerelem, pasta, tenger egyik értelmezési lehetősége a családi átok fogalma körül bontakozik ki. Ugyan a főszereplő Tommaso, a történet mégis a nagymama történetére van felfűzve, hiszen vele kezdődik minden, és az ő halála jelent egy újabb szakaszt. Bár az első jelenet inkább csak hangulatfestés, a fájdalom egy romantikus-lírai megfogalmazása, amikor a könnyek elvesznek az égig lebbenő mennyasszonyi fátyol esztétikájában. Az mégis kiderül, hogy a nagymama hiába szeret egy férfit, annak bátyjához megy feleségül, s utána ugyan együtt tölti életét szíve választottjával – a tésztagyárban, munka közben –, ez mégiscsak egy beteljesületlen kapcsolat.
Hülye magyar cím, délolasz életérzés, sanzonslágerek: az Olaszországban alkotó török Ferzan Özpetek újdonsült munkája eredetileg Mine Vaganti, vagyis Sodoraknák címen futott, amit beszámíthatatlan fruskákra és a derült égből villámcsapásként érkezőkre szokás mondani, de magyarul beszédesebb, ha eláruljuk, hogy a főszereplő Cantone família tésztagyárában nem csak a friss makaróni meleg. Hogy még ki az és ki nem, az a tökéletes színészi játék és a futtatott divattervezők ruhakölteményei mellett kiderül a vidéki nagycsalád élettörténetéből, a jó szomszédok és a szobalányok beszólásaiból, valamint egy fürdőgatyás Baccara-feldolgozásból. Hülye magyar cím, délolasz életérzés, sanzonslágerek: az Olaszországban alkotó török Ferzan Özpetek újdonsült munkája eredetileg Mine Vaganti, vagyis Sodoraknák címen futott, amit beszámíthatatlan fruskákra és a derült égbõl villámcsapásként érkezõkre szokás mondani, de magyarul beszédesebb, ha eláruljuk, hogy a fõszereplõ Cantone família tésztagyárában nem csak a friss makaróni meleg.
Gyereke pedig attól születik, akivel kötelességből van, s a gyermek ugyan betölti majd a családfő és a cégvezető funkciót, erős hiánytüneteket mutat a világérzékelés mindenféle érzékeny formájából. Az ő utódja a két meleg fiú és a fiús lány, aki szívesebben dolgozna a gyárban, mint hogy gyerekeire vigyázzon otthon, és nagyszájú férjét küldje intézkedni. A három gyerek központi problémája az önfelvállalás, vagyis azon dolgok kimondása, amik leginkább szívük vágya, de amiket az apa, a családi közösség talán nem tudna elfogadni. Úgy tűnik, nem tudnák, aztán úgy tűnik, mégis. Így a béke érdekében tett hazugságok talán fölöslegesek is, talán nem is a másokról, hanem az énről, az adott szereplő gyávaságáról szólnak. Mert végülis nem derül ki, hogy a nagymamának miért kellett a bátyhoz feleségül mennie, és miért nem mehetett az igazihoz, nem derül ki, hogy mi kényszerítette erre. Az viszont kiderül, hogy ezzel elültet egy családi átkot, ami végigvonul több generáción, s ami csak akkor oldódik fel, amikor az unokái mind megbirkóznak ezzel a problémával, mind feloldják a maguk és a család gátjait.
Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak (Mine vaganti, 2010) A film egy szicíliai tésztagyárosról szól, akinek a családjában mindenkinek titka van, a nagymamának, aki a szerelme testvéréhez ment hozzá és ez egész életében végig kíséri, a családfőnek, aki évtizedek óta csalja a feleségét, a feleségnek, aki minden erejével próbálja összetartani a széthulló családot és a két felnőtt fiúnak. A fiúk nagyon szomorú titkot hordoznak magukban, melynek következtében a nagyobbik fiút apja ki is tagadja. Egyéb címek: Kósza aknák Nemzet: olasz Stílus: vígjáték Hossz: 110 perc Magyar mozibemutató: 2011. január 27. Ez a film a 7155. helyen áll a filmek toplistáján! (A Filmkatalógus látogatóinak osztályzatai alapján. ) Mi a véleményed erről a filmről? nem láttam szörnyű gyenge átlagos jó szenzációs Szerelem, pasta, tenger figyelő Szeretnél e-mail értesítést kapni, ha a Szerelem, pasta, tenger című filmet játssza valamelyik tévéadó, bemutatják a hazai mozik, vagy megjelenik DVD-n vagy Blu-ray lemezen?
Ferzan Ozpetek legújabb filmjében a mondanivalót nevettető, bájos vígjátékba csomagolta, persze a briliáns stílus, a remek színészvezetés, az élethelyzetek nagyasztal köré sűrítése, vagyis a személyes élettörténet csoportdinamikává szélesítése – szóval mindaz, amitől Ozpetek – megmaradt. A tésztagyáros olasz család történetének helyszíne egy tengerparti város, Lecce. A második fiú éppen hazatért az igen hosszú és meghatározó, Rómában töltött évek után. Nagy, megmondós tervei vannak, ám a családi vacsora másképp alakul, ő pedig ahelyett, hogy visszamenekülne barátjához (igen, ez a nagy bejelentenivaló! ) Rómába, otthon marad, és megpróbálja megérteni a családot és egyben saját magát. Úgy tűnik ugyanis, hogy a kettőt nem lehet különválasztani. Olyan erővel bír, és olyannyira meghatározó a "famiglia", hogy azt sehogyan sem lehet figyelmen kívül hagyni. A film képileg elegáns pompával vezet. A családi körképek egészen szédítő iramban segítenek képbe kerülni. S ebbe a gyönyörködnivaló világba kerülnek bele a hol kegyetlen, hol szívmelengető, hol banális poénok.
Hogy még ki az és ki nem, az a tökéletes színészi játék és a futtatott divattervezõk ruhakölteményei mellett kiderül a vidéki nagycsalád élettörténetébõl, a jó szomszédok és a szobalányok beszólásaiból, valamint egy fürdõgatyás Baccara-feldolgozásból. A tragikomikus pillanatképek sorozatát egy buzivicc indítja el, melynek hatására a Cantone fivérek: az írói ambíciókkal kacérkodó, ám elbitangolt Tomasso és a családi ügyekben elkötelezett Antonio váratlanul szerepet cserélnek. Aztán apjuk szívrohama és a Rómából betoppanó amorózók az összes többi családtagot is kizökkentik a fennkölt bárgyúságból. Lélektani értelemben viszont mindegyikük a színvallás aktusát hivatott példázni, és amikor elhangzik, hogy már rég nem 2000-et, hanem 2010-et írunk, nézõként visszatekintve önkéntelenül is megkérdõjelezõdik bennünk, hogy nagyanyánk cukorbetegsége és süteményimádata, nagynénénk titkolt alkoholizmusa vagy kishúgunk túlsúlya mennyiben lett mára kibeszélhetõ tabu önmagunk hovatartozásával - szexuális vonzódásával, toxikomániájával vagy karrierizmusával - szemben.