Alapadataim Testreszabás Videóim Lejátszási listáim Feliratkozások kezelése Csíkgyár Listáim mutatása
Nekem a könyv olvasása közben jobban megelevenedett a történet, úgyhogy azt ajánlom a film helyett. Érdekes film. A története picit beteg és helyenként egészen gyomorforgató, de mégis érvezhető alkotás. Számomra a befejezés kicsit erőltetett volt. A film tartalmát és a színészeket elnézve sokkal jobbat vártam mint amit kaptam. Bonyodalmas lett a történet és a végétől pedig sokkal többre számítottam. Beteg egy történet, de mégis kalandos, fordulatos. Nem érzed annyira rossznak a dolgot mint amennyire kellene annak lennie. Hosszú volt, de úgy érzem megérte. Színészi felhozatal, zene és megvalósítás szempontjából is kiemelkedő alkotásnak tartom, minden lelkiismeretfurdalás nélkül érdemel ki nálunk 10 pontból 9-et. több» A film összbevétele 135 039 943 dollár volt (). A forgatókönyv és a filmzene elkészítése párhuzamosan zajlott, ennek köszönhetően a forgatás során már elérhető volt a zene, ami nagyban megkönnyítette a munkát. ( Bogi87)
film, mozi, előzetes, trailer, videó, képek, poszter, plakát Skip to content Parfüm: Egy gyilkos története Perfume: The Story of a Murderer francia-német-spanyol filmdráma, 2006 magyar bemutató: 2007. január 11. amerikai bemutató: 2006. december 27. rendező: Tom Tykwer főszereplők: Ben Whishaw, Alan Rickman, Rachel Hurd-Wood, Dustin Hoffman gyártó studió: DreamWorks Parfüm előzetes: This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More
Sanyarú sorsa és életkörülményei ellenére kitart és hajtja a tanulás iránti vágy, minden álma pedig az, hogy a kívánt illatot valahogy konzerválni tudja, hogy soha többé ne illanjon el. Egy nap egy ismeretlen lány illata és kisugárzása olyannyira megragadja, hogy véletlenül kioltja az életét; ez lesz további borzalmas tetteinek gyújtópontja. Az illatok utáni olthatatlan szomja egy híres olasz parfümkészítő mester, Giuseppe Baldini (Dustin Hoffman) mellé sodorja, aki megbizonyosodik Grenouille (ami egyébként franciául békát jelent) páratlan tehetségéről, ezért közreműködéséért cserébe okítani kezdi a fiatal, elszánt fiút. Jean-Baptiste egy idő után még több információ és szakmai tudás után sóvárog, ezért elhagyja a várost és Grasse felé veszi az irányt, azt remélvén, hogy ott rájön majd, miként kell megőrizni egy ember illatát az idők végezetéig. Apadhatatlan kíváncsisága rengeteg ártatlan lány életét követeli majd. Grasse-ban rátalál első igazi "szerelme" hasonmására, Laura-ra, aki az igen befolyásos Antoine Richis (Alan Rickman) lánya, apja pedig, miután tudomást szerez a gyilkosságsorozatról, mindent megtesz azért, hogy lányát távol tartsa az emberektől és bármitől, ami árthat neki.
Egy merész kiemeléssel már maga a kezdés is más előjelet kap: az alcímben megjelölt gyilkost, Jean-Baptiste Grenouille-t halálos ítéletének kihirdetésekor ismerhetjük meg – erre a könyvben a háromszázadik oldal környékén derül fény. De Tykwer nem csak előrevetít eseményeket, hanem késlelteti is azokat: míg a könyvben már a csecsemő Jean-Baptiste-ról megtudjuk, hogy teljesen szagtalan, a filmben vele együtt jövünk rá erre az első egy óra eltelte után. Am ezek a dramaturgiai csavarok számos más adaptációval ellentétben nem csorbítják a történetet, csak más sodrást és hangsúlyeltolódásokat kölcsönöznek neki. A film végig az esztétikus és a naturális, a kábulatba ejtő és a visszataszító határán táncol, és a rendező néha elvéti a lépést. De a koreográfia és a koridézés így is lenyűgöző. A fények városa történetünk idején még inkább förtelmes bűzéről ismert. Grenouille az orrfacsaró szagok epcentrumában, a halpiacon látja meg a napvilágot, nem is akárhogy: az anya lehuppan a pult alá, kipréseli magából a csecsemőt, halvágó késével elnyisszantja a köldökzsinórt, egy jól irányzott rúgással arrébb tessékeli újszülött fiacskáját, és folyhatna is tovább a munka.
Frank Griebe operatőr jobb, mint valaha, igaz, a trükkök bármilyen szemgyönyörködtetők, néhol elvonják a figyelmet a tartalomról. És ha a rendezőnek úgy tartja kedve, kimerevíti, végtelenre tágítja az időt. Természetesen a Parfüm ben is alkalmazza a védjegyévé vált körfahrtot, de nem riad vissza a gyakori lassításoktól, a szuperközeliktől és a legelképesztőbb kameramozgásoktól sem. Tykwer ráadásul zeneszerzőként is jegyzi magát, kellemes elegyét alkotva a tőle megszokott repetitív témáknak és a kosztümös filmekre jellemző szimfonikus hangzásnak. De nem feledkezhetünk meg Ben Whishaw telitalálat-alakításáról sem, aki görcsbe rándult arcával, lefelé görbülő szájával, bicegő járásával tökéletesen adja vissza a karakter ambivalenciáját, a tulajdonságok és illat nélküli embert, akit se szeretni, se gyűlölni, de még szánni sem tudunk, és aki ördögi tettei dacára angyallá változik. Bukott angyallá.
Parfüm: Egy gyilkos története (2006) Perfume: The Story of a Murderer Kategória: Bűnügyi Dráma Fantasy Tartalom: 1766-ban, a franciaországi Grasse városban a parfűmkészítő Jean-Baptiste Grenouille-t halálra ítélték tizenhárom nő meggyilkolásáért. Az ifjú huszonkét évvel korábban, a halpiacon született. Árvaházban nő fel, más mint a többi gyerek, három évesen se járni, se beszélni nem tud, a szagokon keresztül próbálja megismerni a világot. Felnőve cserzőüzemben dolgozik, így jut el Párizsba. A városban magával ragadja egy lány gyönyörűséges illata. Véletlenül megöli, majd próbálja magába szívni elhalványuló illatát, Grenouille minden vágya, hogy az illatot újból érezhesse.